9 Haziran 2007 Cumartesi

Sevgiliye Mektuplar - 1

Bugünlerde kendimizi yitiriyoruz sevgilim. Kaybetmeyi kabullenmiş bakışlardan, tereddütsüz akıyor yüzlerimize pişmanlıklar. İnandığımız değerleri küçük kuruşlarla değiştirmeye başladığımız ilk zamanı hatırlayamıyorum bile. Sanattan çok anlamam bilirsin, sıradan bir izleyiciyim sadece.

Çok uzun zamandır bir kutuya hapis olduk sevgilim. Bir uydu alıcın varsa “Seni seviyorum” dışında her şey dijital bir kristallikte, yüksek çözünürlükte veriliyor. Ne verirlerse onu alıyor, bizden ne almak isterlerse de onu veriyoruz. Düşünmek zor iş buralarda, açıkçası pek işimize gelmiyor sevgilim. “Tüketecek o kadar çok kaynak varken neden üretelim” mantığı çok prim yaptı bu aralar. Bazen “durun!” demek, göremediklerini göstermek, anlayamadıklarını anlatmak geliyor içimden. Ama büyük adam değilim bilirsin, hırkasız bir dervişim sadece.

Sessizliğimdeki bu büyük yangını göremeyenler, aşkı kelimeler ile anlatmamı istiyor sevgilim. Onlara “Kalp iki kişi için çok küçüktür, birini feda edin, işte o zaman gerçek aşkı bulursunuz” diyorum ama beni anlamıyorlar. Konuştuğumda esir alıyor cümlelerimi “sence” leşmiş “bence” ler. Konuşmayı pek sevmem bilirsin, sır tutabilen bir dinleyiciyim sadece.

Ödünç alınmış mutluluklarımıza inat hala bekliyoruz, yazılanlara uzak ve çizilenlere aykırı bir kurtarıcının inmesini gökyüzünden. Hayatımızı düzelteceğini ümit ediyoruz, temizleyeceğini tüm hatalarımızı. Ve durmadan devşirip karalıyoruz, kirletiyoruz, hacmi bir aşkı kaldıramayacak kadar küçük sayfaları.

Yinede umutsuz değilim sevgilim. Tıpkı ilk inen ayetteki gibi “oku”malarını bekliyorum özümdeki satırları:

Beklediğimiz her şey çoktan indi, artık sevmek zamanı!

Düşünmatik: Ben bilmediğimi bildiğim için diğer insanlardan akıllıyım. ~ Socrates

Mısramatik:
Daralıyor hacmi duvarların…
İsterdim ki
Yırtık kafiyeler dökülsün
Yamalı bakışlarımdan…
Biliyorum,susmalıyım
Aramızda kalmalı
Gökyüzündeki yıldızdan
İçimize kayanlar…
Titriyor elleri zamanın…
İsterdim ki
Simetrik çığlıklar kopup gelsin
Uykusuz umutlarımdan...
Herkes payına düşeni alsın
Bu hicaz gecelerdeki
Aksak ritimli korkularımdan...

Hiç yorum yok: