13 Haziran 2007 Çarşamba

Fenerbahçe'nin Büyük Pazarlama Aktivitesi: R. Carlos

Öncelikle bir Galatasaray fanatiği olduğumu belirtmeliyim. Ama aynı zamanda bir pazarlama delisi olduğumu düşünrsek FB'yi tebrik etmemde bir sakınca göremiyorum:)

Herkes Carlos'un Fenerbahçe'ye ne kadar faydalı olabileceğini konuşuyor. Neymiş efendim 34 yaşındaymış. Öncelikle Carlos'un ölmüş hali bile Türkiye'deki herhangi bir sol bekten daha iyidir, en azından aynı seviyededir.
Gelelim işin bizi ilgilendiren ve heyecanlandıran kısmına. Öncelikle Galatasaray yurt dışında tanınabilmek için yıllarını harcadı ve binbir zorlukla Uefa kupasını kazandı. Bu başarı GS'nin yurt dışında bir nebze tanınmasına olanak sağladı. Ancak GS'nin yıllarca terini akıtarak yaptığını, Fenerbahçe Carlos transferi ile gerçekleştirmiş oldu. Hatta muhtemelen ilerleyen dönemlerde GS'den çok daha fazla tanınır bir hale gelecek. CM, Fifa, Manager gibi oyunlarda, insanların Carlos'u artık hangi takımdan transfer etmek isteyecekleri ortada:)

Türkiye turizm ve ülke tanıtımına her yıl ne kadar bütçe ayırıyor biliyor musunuz? İşte bu işi daha büyük boyutta ve tek kalemde yaptı Fenerbahçe... Hem de ülkesine tanıtımına inanılmaz bir katkı sağlamış oldu.

Bir de işin maddi boyutu var. Carlos'un forma vs. gibi malzemelerinden elde edilebilecek karı düşünebiliyor musunuz? En basitinden daha şimdiden özellikle benzin istasyonlarında promosyon ile dağıtılan Carlos biblolarını görür gibiyim. Carlos ve Fenerbahçe'de dolarları görüyorlardır sanırım.

Bir tavsiyem var Fenerbahçe'ye. Artık world-wide bir kulüp olma yolunda sağlam adımlar ile ilerliyorsunuz. Özellike bu transfer ile çok büyük bir adım attınız. Bir de world-wide-web'te ilerlemeye ne dersiniz? Şimdiden Carlos'un Fenerbahçe forması ile dünya çapında ödüllü advergame (mesela frikik oyunu diyelim) turnuvalarını görebiliyorum, ya siz? Ya da güzel seneryolu virallerin dünyaya yayıldığını. Siz de fırsatları görün istiyorum!

Sonuç olarak ülkemiz adına çok önemli bir iş yaptı Fenerbahçe.
Bu transferde emeği geçen herkese teşekkür etmek düşüyor bizim gibi ipazarlama delilerine...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok dogru yorum yapmışsın Cem .Bence neden R.Carlos sorusunun cevabını meraklısına vermişsin...Bence insanlar bu yazıyı okuduktan sona tartışmalarına devam etmeli...Güzel yazılarını bekliyoruz...

Adsız dedi ki...

Yazılarını sürekli takip ediyorum Cem.Çok doğru konularla ilgili çok doğru yorumlar yapıyorsun. Pazarlama ve reklam ile ilgili gündemi yakaladığını düşünüyorum. Fenerbahçe'yi her ne kadar sevmesem de yorumlarına katılıyorum.