13 Haziran 2007 Çarşamba

Farkında olmadan etkilemek ve WOM yaratmak!

Dün işten eve döndüğümde, apartman girişindeki posta kutumda duran mektup dikkatimi çekti. Elimi uzatıp aldım ve ön yüzüne baktım. O an kahkalar ile gülmeye başladım :). Hatta asansöre doğru yürümem yaklaşık 3-4 dakika sürdü ara ara durup gülme krizleri geçirmem yüzünden. Mektup "Cem Bey" adına gönderilmişti, evet yanlış okumadınız "Cem Bey". Cem Batu beklerken Bey ile karşılaşmak beni nedense çok güldürmüş ve gönderen ile aramda enteresan bir bağ oluşmasını sağlamıştı.

Mektup Domino's Pizza'dan geliyordu. Türkiye'nin bu yıl en iyi ülke seçildiğinden, yepyeni bir pizza çıkardıklarından bahsediyordu. Bununla birlikte bana denemem için promosyon kuponları gönderiyorlardı.

Daha sonra eşim eve geldiği zaman masada duran mektuba bakmasını rica ettim :). Eline aldığında benim verdiğim tepkinin aynısını verdi.

Domino's acaba bunu bilerek mi yaptı? Yani bir iletişim stratejisi miydi, yoksa db'lerinde soyadım kayıtlı olmadığı için mecbur mu kalmışlardı? Bunu akşam diğer posta kutularını kontrol ederek öğreneceğim.

Ancak her ne olursa olsun Domino's gün boyunca maruz kaldığım yüzlerce pazarlama aktivitesinden sıyrılarak kendine sağlam bir yer edinmiş oldu. Belki farkında olmadan beni etkilediler ve hatta bu sayede wom yarattılar (bkz. blog bunu yazıyor).

Buradan çıkaracağımız sonuç şu olmalı: İnsanları gün boyunca bombardımana tutan tüm pazarlama aktivitileri aynılık gösteriyor. Ya yetersiz kalıyor yada iyi bir görsellik taşımaktan öteye gidemiyor. Daha net bir ifade ile farkındalık sağlamıyorlar. İşte bu farkındalığı sağlayabilen aktiviteler (ki bu örnekte olduğu gibi çok ufak hamleler ile bu sağlanabilir) wom yaratma ve akıllarda kalma eğilimi gösteriyorlar.

Farklılaşmak farkındalık sağlar ve her zaman iyidir! Farkında olmasak bile :)

Hiç yorum yok: